În era tehnologiei, a vitezei, a internetului și a social media, ce rol mai au cărțile în dezvoltarea copiilor care, înainte de a învăța să citească, învață să folosească gadgeturi user-friendly? Poate cartea să concureze cu telefoanele inteligente? Mai pot găsi copii răspunsuri în cărți?
Fiecare ființă de pe pământ înțelege lumea diferit. Albina o înțelege după florile care-i ies în cale (după culorile, mirosul sau polenul lor), iar câinele o înțelege mai mult după miros decât după văz. Dintre toate simțurile, omul cunoaște lumea mai mult prin văz, dar o înțelege prin limbaj. Lumea noastră, a oamenilor, începe de la cuvintele care o formează. Iar forma cea mai frumoasă pe care o iau cuvintele se află în poveștile pe care le facem despre lume.
Povești despre lumea pe care o trăim, povești despre lumea pe care o visăm, povești despre lumea pe care vrem s-o construim. Toate sunt povești. Noi suntem povești.
Cărțile pe care un copil le citește îl pot transforma într-un om mai bun, mai deschis, mai tolerant, mai deștept. Tot ce trebuie să știm despre lume și despre viață, despre oameni, animale și plante, despre lui imaginare și experimente științifice, totul este în cărți.
Lasă un comentariu